Enthousiasme, dode paarden en het marketingplan (ZuidasSolar)

October 19th, 2010 · by Benno Schwarz · Blogs

Deze keer – donderdag 2 september 2010 – komen we bijeen in Amsterdam Bright City, nadat we de vorige bijeenkomst het glas geheven hebben vanaf de sterrenkijker met uitzicht op de plek waar het allemaal gaat gebeuren: de Zuidas. We moeten doorwerken want Martijn moet om 18.00 weg. Hij gaat immers drie maanden op reis, dus hij leert Benno nog even snel hoe om te gaan met onze nieuwe website.

Blauwdruk
Benno en Eva zijn onlangs bij Annemarie van Doorn (ABN-Amro) geweest en hebben de challenge gepresenteerd. Zij liet weten dat de UvA bezig is met een document (blauwdruk) over duurzaamheid dat een leidraad vormt voor bedrijven op de Zuidas. Dit is een partij die van ons voor belang is om mee samen te gaan werken en tevens willen wij graag de gemeente betrekken als opdrachtgever van de challenge.

Leon en Benno hebben ook met Nic Frederiks van de Gemeente Amsterdam gesproken, die verantwoordelijk is voor duurzaamheid aan de Zuidas. Hij was erg enthousiast over de challenge. Volgens zijn eigen zeggen is hij sowieso een heel enthousiast mens, dus dat zegt – helaas – niets over het slagen van de challenge. Hij vertelt ook een leuk weetje: het informatie-scherm dat op de Zuidas staat wordt beheerd door projectbureau Zuidas, dus wellicht kunnen we daar ook wat mee. Nic gaat overleggen met de directeur van Projectbureau Zuidas en over twee weken weten we meer. Wordt vervolgd dus.

Green Business Club Zuidas
We spreken met elkaar af NIET aan dode paarden te gaan trekken gedurende de challenge voorbereidingen en uitvoering. Zonde van de energie. We doen het met wat zich vormt uit onze acties en ideeën, maar daarna laten we het los. Het plan is om begin oktober de challenge aan de Green Business Club Zuidas te presenteren en dan te bepalen of de bedrijven mee willen gaan of niet!

We stappen over naar het actieplan en dan naar de uren. Alle taken hebben een aantal uren gekregen en dat stemmen we af, totdat we op een totaal van 200 uur komen, waar iedereen het mee eens is. Zo weet ook iedereen hoeveel uur hij erin gaat steken (schatting). Achteraf gaan we ook waardebepaling doen. We werken met een prijs van 40 €/uur voor iedereen.

Placemats
Leon presenteert vervolgens het begin van het marketingplan, waarvan gezegd moet worden dat het er super mooi uit ziet. Als we deze prachtige zaal met moderne grijze stoelen verlaten spreken we onze gastheer Christiaan nog even. We zijn de volgende keer zeker welkom. Reclame voor de challenge kan op Amsterdam Bright City placemats worden gedrukt. De volgende keer gaan we hier zeker weer zitten immers middenin Amsterdam Zuidas. We drinken nog een biertje/appelsap en ik neem weer voldaan afscheid. (thijs brouwer)

Voor meer info: ZuidasSolar

Leave a Reply